Welke boxspring past bij jou?
Doe de test

Page content

article content

Ben jij de beddenreclame en matrasreclame ook helemaal zat?

Ben jij de beddenreclame en matrasreclame ook helemaal zat? Beddenreclame en beddenreclamebedrijven… Je kunt geen tv kijken of je ziet wel een bed aanbieding of een krant openslaan zonder het zien van een groot aantal matrasadvertenties. In dit artikel lees je de reden en het doel van deze ondoorzichtige reclames en waarom je ze vooral níet moet vertrouwen.

Beddenreclame, te mooi om waar te zijn

De beddenreclamebedrijven verkondigen allemaal, op de een of andere manier, dat zij de laagste prijs aanbieden tegen de beste kwaliteit. Of het nu is “Voor de helft”, “50% korting”, een “2e Matras gratis”, “Dagaanbieding”, “Eenmalige aanbieding”, “2 voor de prijs van 1”, of nog erger (naar onze mening): de “Vind het voor minder en we zullen het gratis aan u geven-belofte”.

Die laatste is onze favoriet omdat het samenvat hoe de gehele matras- of bedden-koopervaring tegenwoordig is. Natuurlijk zullen ze beweren het je gratis te geven omdat er geen twee bedrijven zijn die een matras met hetzelfde label of exact hetzelfde materiaal aanbieden. Geen appels met appels vergelijken, dus. Zoals onderzoekers in de commercie ook zeggen: “het is onmogelijk om matrassen in winkels of webshops te vergelijken.”

2e matras gratis

Ondoorzichtige aanbiedingen

Waarom is dat zo?

Het is eigenlijk heel simpel.

Een matras is een grote uitgave en de enige manier voor een matraswinkel of warenhuis om de grote stroom van kosten (overhead) te kunnen dekken, is om klanten binnen te krijgen en hen meer te laten uitgeven dan ze vooraf aan het bezoek van plan zijn.

matras sale

Het is misleiding van de klant.

Vandaar dat de verkopende partijen door deze misleidende beddenreclame een negatief imago krijgen, dit omdat de klant zich vooraf al bekocht voelt en vage verklaringen tijdens het verkoopgesprek met de prijs-stunter ervaart. Het klinkt als een onmogelijk businessmodel, maar dat is het niet.

Hoge overheadkosten

Omdat alle winkels dezelfde hoge overhead structuur hebben: hoge huurprijzen, hoge reclame-uitgaven, hoge personeelskosten, onderhoud, verzekeringen, enz., zitten ze allemaal in hetzelfde spel. De doelstellingen en strategieën zijn zeer vergelijkbaar. Eigenlijk zijn de strategieën van deze bedrijven op ‘’garanties’’ op de producten geven ook zeer vergelijkbaar.

Zo’n garantie klinkt als een geweldige kans, totdat je daadwerkelijk jouw matras wilt omruilen of retourneren, dan merk je al gauw dat je wordt opgezadeld wordt retourneringskosten, boetes, en ophaal-kosten. En ze noemen dat een ”klantvriendelijk beleid”.

10jrgarantiePas ervoor op geen miskoop te doen!

Check in Google “beste omruilbeleid in de matras industrie” en vergelijk deze met Boxspring Beleving. Wat maakt BoxspringBeleving.nl een betere keuze?

Het BoxspringBeleving.nl business model is heel anders en zeer eenvoudig te begrijpen. We willen een prettig alternatief op dezelfde manier zijn als bijvoorbeeld Amazon en Ebay dat jaren geleden ook waren toen ze ermee begonnen, zonder nonsens en transparantie over hetgeen er aangeboden wordt. We kunnen voor een lagere prijs verkopen omdat onze lagere e-commerce kostenstructuur een bijzondere concurrentievoorsprong geeft op beddenreclamebedrijven die ten opzichte van BoxspringBeleving.nl dezelfde kwaliteit tegen een hogere prijs aanbieden of een mindere kwaliteit tegen dezelfde prijs.

Als voorbeeld: Toen Amazon in Amerika begon om boeken uitsluitend online te verkopen, kon Barnes & Noble, een grote boekenwinkelketen met hun prachtige grote winkels op de beste locaties (maar dus ook met torenhoge kosten) niet concurreren vanaf het moment dat een consument merkte dat je ook comfortabel online kan kopen. Het resultaat spreekt voor zich. De grenzen die er eerder waren in het bedrijfsleven zijn verschoven en Barnes & Noble heeft vele winkels moeten sluiten of kwamen op het punt dat er geen nieuwe winkels konden worden geopend, terwijl Amazon blijft groeien en groeien.

Per slot van rekening krijgt de consument een veel grotere waarde voor het geld als ze kopen bij een pure online bedrijf in plaats van bij een bedrijf met misleidende beddenreclame.

Waarom online oriënteren en dan bij de beste adviseur proefliggen?

Het is de slimme manier van winkelen en iedereen kan het. Natuurlijk kan men ook de matrassen en boxspringbedden van BoxspringBeleving.nl testen en proefliggen.

Dit is zelfs aan te bevelen. Het is mogelijk gemaakt door (online) samenwerking met andere aanbidders in de woninginrichtingsbranche en derhalve heeft BoxspringBeleving.nl ruimtes ter beschikking gekregen in meerdere showrooms in oost en west Nederland, een concept wat we verder gaan doorontwikkelen in andere streken van Nederland.

Nu ben je op de hoogte wat de bedoelingen van stuntreclames zijn

Indien je vrijblijvend en zonder nonsens geadviseerd wilt worden welke matras en/of boxspring geschikt is voor jouw lichaamspostuur of slaapgewoonten, klik dan hier om een afspraak te maken.

Comment Section

0 reacties op “Ben jij de beddenreclame en matrasreclame ook helemaal zat?

Plaats een reactie


*


Ralph Morsink
Jarenlang was ik op zoek naar een bed waarin ik wél lekker kon slapen. Verschillende bedden verder, was ik er nog steeds niet uit. Tot ik in een hotel in Antwerpen het perfecte bed ontdekte. Gedesillusioneerd door de hoge prijzen en intransparantie in de beddenmarkt, heb ik daarna besloten mijn eigen beddenwebsite op te zetten. Hier verkoop ik hoogwaardige kwaliteit boxsprings en schrijf ik over alles wat met goede nachtrust te maken heeft.